Het merk: missie en geschiedenis

Het logo van De Dietrich staat sinds 1778 symbool voor kwaliteit en is het oudste gekende fabrieksmerk in Europa. De jachthoorn blijft verbonden met de naam van de onderneming, als aandenken aan de verordening uitgevaardigd door Lodewijk XVI om de producten van De Dietrich tegen namaak te beschermen.

EEN STERK MERK

STRENG VOOR ZICHZELF

De Dietrich baseert zich reeds 3 eeuwen op volgende belangrijke waarden: kwaliteit, betrouwbaarheid en duurzaamheid. De Dietrich geeft om het milieu en je comfort en biedt de mogelijkheid om traditionele en hernieuwbare energiebronnen te combineren, dankzij multi- energiesystemen die onze planeet beschermen. De verwarmingstoestellen van De Dietrich volgen steeds de nieuwste ontwikkelingen en genieten een optimale kwaliteit, dankzij de inzet van alle gespecialiseerde medewerkers in een bedrijf met een lange traditie.

De Dietrich: de keuze van Duurzaam Comfort®

Geschiedenis van De Dietrich

Bovenal een verhaal van mensen

De Dietrich biedt producten en diensten aan die op Europees niveau erkend zijn en die aan de huidige verwachtingen van de klanten voldoen. Begeleiding, permanente bijstand en contactvaardigheid,
De Dietrich staat altijd paraat om je bij te staan.

De hoogste kwaliteitseisen: vakmanschap & gedrevenheid

Ongeacht het model, van het meest eenvoudige tot het meest geavanceerde, alle De Dietrich verwarmingstoestellen beantwoorden aan de strengste kwaliteitseisen. Kwaliteit op vlak van design, materialen, productie tot aan de afwerking: alles wordt in het werk gesteld om de betrouwbaarheid en de levensduur van de producten te garanderen. Zodat onze installaties hun hele levensduur lang het De Dietrich logo alle eer aandoen.

KIES VOOR DE DIETRICH

EN GA VOOR DUURZAAM COMFORT®

Als aanbieder van totaaloplossingen voor een duurzame en comfortabele verwarming en warmwaterproductie, beantwoordt De Dietrich aan de wensen van mensen die net dat beetje extra eisen. Gezinnen die op een duurzame manier willen omgaan met onze energiebronnen. Mensen die denken aan de toekomst en beter willen leven. Mensen die geen compromis wensen tussen comfort en duurzaamheid.

Duurzaamheid betekent voor De Dietrich: een lange levensduur van de producten, milieuvriendelijke producten en productie en een goede langdurige relatie met onze klanten en installateurs.

Comfort betekent voor De Dietrich: gebruiksgemak, de ideale warmte voor jou en je gezin en een zorgeloze installatie door een ervaren en professionele installateur.

Neem een kijkje op onze website om een erkende De Dietrich installateur in jouw buurt te vinden.

EEN OPLOSSING VOOR ELKE BEHOEFTE

Het assortiment van De Dietrich is opgesplitst in 2 segmenten. Welk past het best bij jou?

EASYLIFE

Easylife, zet energiebesparing centraal

Je bent op zoek naar een efficiënt, eenvoudig en duurzaam verwarmingssysteem met de beste prijs- kwaliteitsverhouding waarop je kan rekenen.
Easylife, verwarming aan een scherpe prijs die je het leven makkelijk maakt. Of het nu gaat om een nieuwbouw of een renovatie, een appartement of een éénsgezinswoning.

Kortom:

  • Een snelle terugverdientijd
  • Een concurrentiële prijs
  • Essentiële functies
  • Eenvoud

Advance

Advance eist het beste voor jou en voor de planeet

Je bent op zoek naar evolutieve en milieuvriendelijke verwarmingssystemen die je een hoog comfort en de beste prestaties verzekeren.
Je kan energiebronnen combineren dankzij onze multi-energieoplossingen. Zo bespaar je maximaal en investeer je in de planeet.

Kortom:

  • Een complete en performante multi- energieoplossing
  • Mogelijkheden om uit te breiden
  • Een regeling op maat
  • Een oplossing die bijdraagt aan de bescherming van ons milieu

Professioneel verwarmen op maat van uw project

De energieprestatie van gebouwen is een belangrijk aandachtspunt voor de professionnal. Bij De Dietrich zijn we van mening dat uw verwachtingen verder reiken dan het verwarmingssysteem : in het kader van kleine of grote projecten dienen we samen volledige systemen te ontwerpen.

Kortom:

  • Totaaloplossingen voor de projectbouw en utiliteit
  • Rendabel en klaar voor de toekomst
  • Eenvoudige installatie en service

1684

Jean Dietrich koopt de smederij van Jaegerthal.

1761

Jean Dietrich, kleinzoon van voornoemde, wordt door Lodewijk XV in de adelstand verheven. Hij wordt de grootste grondbezitter van Elzas door de aankoop van heerlijkheden en bouwt een industrieel imperium op door de aankoop of de bouw van smederijen en hoogovens.

1778

Lodewijk XVI kent aan Jean de Dietrich een merk toe in de vorm van een jachthoorn om zijn productie tegen namaak te beschermen. Dit kwaliteitssymbool vormt tot op vandaag het logo dat op de producten van De Dietrich wordt aangebracht.

1848

De Dietrich stapt het industrieel tijdperk binnen door geleidelijk aan af te stappen van de productie van gietijzer en staafstaal en door de smederijen om te vormen tot werkplaatsen voor productie van spoorwegmaterieel en machinebouw.

1896

De Dietrich slaat de weg in van de automobielbouw in samenwerking met Emile Mathis en Ettore Bugatti.

1905

De Dietrich verlaat de automobielproductie om zich in de loop der decennia toe te spitsen op machinebouw en de productie van spoorwegmaterieel, van uitrustingen voor de chemische industrie, van centrale verwarmingstoestellen, en vervolgens van keukenapparatuur en van spoorwegapparatuur.

 

1996

De Dietrich neemt OERTLI, een producent van branders, over.

1999

De Dietrich neemt Schaefer Interdomo, fabrikant van condenserende en gietijzeren ketels, over.

2000

De groep De Dietrich maat het voorwerp uit van een minnelijk overnamebod door de Société Industrielle du Hanau (SIH), onder toezicht van ABN AMRO Capital Investissement France. De groep concentreert zich verder op ontwikkeling binnen de diverse activiteitsdomeinen.

2004

De groep De Dietrich Thermique zoekt toenadering tot Remeha, een grote Europese speler op de markt van de condensatieketels.

2008

De groep De Dietrich Remeha concentreert zich op de verdere ontwikkeling van hernieuwbare energietoepassingen, meer in het bijzonder van warmtepompen. In deze context neemt het bedrijf de groep DFM over, producent van warmtepompen beter bekend onder het merk SOFATH.

2009

De groep De Dietrich Remeha vormt samen met Baxi de groep BDR Thermea, een nieuwe onderneming, marktleider in innoverende oplossingen en diensten op het gebied van verwarming en sanitair warm water.